Inwestycja w drukarnie – co warto wiedzieć?
Drukarnia to bardzo popularny biznes. W Końcu każdy z nas musi czasem wydrukować, skserować czy oprawić jakie dokumenty. Jednak obecnie coraz rzadziej można spotkać drukarnie stacjonarne, ponieważ ich działalność przenosi się do przestrzeni internetowej. Jak to działa?
Drukarnia internetowa – bardziej opłacalna?
Według portalu z wykazem drukarni drukarniewpolsce.pl, taka drukarnia jest łatwiejsza w obsłudze. Klient poprzez panel sklepu może złożyć zamówienie i je opłacić, wybrać usługi, wgrywać pliki i zdjęcia, często drukarnia posiada także kreatory ułatwiające wiele prac, takich jak wydruk kalendarzy czy wizytówek. Potem takie zamówienie jest kompletowane i wysyłane na wskazany adres. Dzięki temu bez wychodzenia z domu możemy załatwić wszystkie sprawy związane z drukowaniem. Jednak co tak naprawdę możemy wykonać w takiej internetowej drukarni?
Druk folderów i katalogów
Osoby posiadające własna działalność gospodarczą z pewnością będą zainteresowane drukiem folderów i katalogów. Są to popularne wydruki firmowe. Przykładowo druk folderów, który oferuje drukarnia www.drukarnialuxor.pl wykonywany jest na dobrej jakości błyszczącym papierze, a całość jest kolorowa i bogata z zdjęcia czy wykresy. Do tego druk katalogów może być wykonywany wraz ze sztywną okładką, czy też w formie rozkładanej. Folder może być zarówno małym prospektem, jak i grubą książką, więc firma ma duże możliwości jeśli chodzi o ich wydruk. Taki katalog najczęściej dotyczy aktualnej oferty sprzedażowej i usługowej, rzadziej odnosi się do ogólnej działalności przedsiębiorstwa. Warto zaznaczyć, że przy większych zamówieniach z pewnością możemy liczyć na zniżki. Jest to korzystna oferta, szczególnie, że katalogi nie są najtańszymi wydrukami.
Druk wizytówek
Według portalu dla kobiet www.matkapolka.com.pl wizytówka to coś, bez czego żadna firma czy osoba prywatna prowadząca działalność gospodarczą nie może się obyć. Na wizytówce powinny się znaleźć dane nasze i/lub naszej firmy, czyli imię i nazwisko/nazwa firmy, adres, telefon, e-mail, strona internetowa. Dzięki temu każdy będzie się mógł z nami skontaktować. Jednak projektowanie wizytówek nie jest takie proste. Wszystkie dane muszą być czytelne i widoczne, a grafiki i zdjęcia nie mogą być zbyt małe. Nie każdy potrafi wszystkie elementy rozłożyć tak, by wyglądało to dobrze. Dla tego z pomocą przychodzi nam kreator wizytówek, wiele drukarni posiada go na swojej stronie internetowej, jak chociażby drukarniabielsko.pl Dzięki niemu wybieramy gotowe wzory i jedyne co musimy zrobić to wpisać własne dane. To duże ułatwienie. Taki kreator często udostępniają same drukarnie internetowe, więc nie musimy szukać specjalnych programów.
Kalendarze i ich rodzaje
Mimo, iż możemy łatwo sprawdzić daty na naszym komputerze czy telefonie to sprzedaż kalendarzy nadal jest opłacalna. W końcu nie musi to być tylko jednostronicowy, mały kalendarz, tylko taki bogato zdobiony, dobry jakościowo, w sztywnej oprawie. Jakie mamy najpopularniejsze rodzaje kalendarzy? Są to:
- kalendarze wiszące
- kalendarze stojące
- kalendarze książkowe
- kalendarzyki listkowe
Te ostatnie często są rozdawane za darmo. Są to małe kalendarzyki, wielkości karty kredytowej czy wizytówki. Wykonywane są na sztywnym, błyszczącym kartoniku, zwykle z zaokrąglonymi bokami. Z jednej strony jest kalendarzyk, a z drugiej często reklama firmy, jakiś obrazek, czy hasło promocyjne. Ich zaletą jest cena, a wadą mały rozmiar. Popularne są kalendarze widzące. Są takie w formie plakatu, czyli jednej kartki, kalendarze trójdzielne, czyli takie na których widać trzy miesiące, czy fotokalendarze, czyli takie które mają miesiące rozdzielone na pojedyncze strony, a do tego nad nazwami miesiąca są zdjęcia lub grafiki. Ich zaletą jest różnorodność, a wadą że nie wszędzie będą pasować. Kalendarze stojące są to najczęściej małe kalendarze biurkowe. Mają one kształt trójkąta, więc stoją stabilnie. Ich zaletą są małe rozmiary i możliwość przenoszenia, a wadą mały wybór wzorów. Obecnie coraz częściej wybierane są kalendarze książkowe z logo, inicjałami czy innym spersonalizowanym elementem. Takie kalendarze jak sama nazwa wskazuje mają formę książki w sztywnej oprawie, często skórzanej lub materiałowej. Jest w nich dużo miejsca na zapiski, notatki, numery telefonów, często taki kalendarz posiada notatnik na końcu. Kalendarz książkowy może być prosty, bez dodatków, jak i ozdoby, zawierający sentencje na każdy dzień, zdjęcia na każdy miesiąc czy dodatki, takie jak miejsce na dokumenty na okładce od wewnętrznej strony. Ich zaletą jest trwałość, elegancja i uniwersalność (nadają się zarówno dla firm, jak i dla osób prywatnych), a wadą jest wysoka cena, w porównaniu z innymi kalendarzami.
Ozdabianie czyli tłoczenie na gorąco
Kalendarze, notatniki, foldery czy dokumenty firmowe możemy ozdabiać. Nie są to jednak krzykliwe, kolorowe ozdoby, choć i takie mogą być. Najczęściej są to eleganckie dodatki, na przykład tłoczone logo firmy, czy inicjały właściciela. Żeby wykonać takie zdobienia drukarnia www.diary.waw.pl wykorzystuje tłoczenie na gorąco. Ta technika nadaje się do stosowania na skórze, tkaninie, papierze, czy tekturze. Taki element dekoracyjny może być jednokolorowy lub wielobarwny, błyszczący lub matowy. To daje wiele możliwości personalizacji tłoczenia na gorąco. Warto wspomnieć o tym, że taka dodatkowa usługa nie jest wcale droga, a często drukarnia internetowa oferuje ją w cenie druku.
Podsumowanie
Drukarnia internetowa oferuje szeroki zakres usług, od druku standardowych wizytówek, do druku eleganckich kalendarzy książkowych z tłoczeniem. Zamawiając produkty w internecie zapłacimy mniej, niż w punktach stacjonarnych, wszystko dostaniemy z dostawą do domu. Takie rozwiązanie jest wygodne, korzystne finansowo, daje wiele możliwości, więc warto z niego korzystać.